43-300 Bielsko-Biała | ul. Partyzantów 21

pon.-pt.: 8:00 - 16:00 | sobota 9:00 - 13:00 - do odwołania w soboty firma nieczynna.

+48 33 816 80 70


Jakie elementy musi mieć dobra ulotka reklamowa?

Ulotka reklamowa jest tradycyjną formą reklamy bezpośredniej, która wydawać by się mogło, lata świetności ma już za sobą. Jednak nic bardziej mylnego. Pomimo popularności reklamy audiowizualnej broszury wciąż cieszą się dużą skutecznością. Wielu przedsiębiorców nadal chętnie wykorzystuje je w swoich działaniach promocyjnych. Przygotowanie atrakcyjnej ulotki niestety nie jest łatwe. Co powinna zawierać, by zwracać uwagę potencjalnych klientów i przekonywać ich do skorzystania z oferty?

Najważniejsze cechy skutecznej ulotki reklamowej

Skuteczna ulotka reklamowa to przede wszystkim prosta forma i jasny przekaz. Jej treść nie może być zawiła ani przesadnie rozbudowana. Liczą się konkrety. Najlepiej zatem umieszczać na ulotce podstawowe informacje o produkcie lub usłudze oraz wskazywać na korzyści, jakie dzięki nim można zyskać. Klient powinien dostać jasne rozwiązanie swojego problemu. Nie może się zastanawiać, czy warto skorzystać z tej oferty, czy nie. Musi otrzymać wyraźny sygnał, że to rzeczywiście najlepsza oferta na rynku. Jednocześnie jednak argumenty muszą być uzasadnione. Klienci są świadomi zabiegów manipulacyjnych, dlatego kolokwialne mydlenie oczu dziś już się nie sprawdzi.

Ważne jest również to, by kierować swoje treści do konkretnego odbiorcy. Z tego powodu przed zaprojektowaniem broszury kluczowe jest określenie grupy docelowej. Poza zwięzłą treścią istotnym elementem ulotki jest hasło reklamowe. Musi ono przyciągać uwagę i łatwo zapadać w pamięć. Nie bez znaczenia jest także szata graficzna. Zdjęcia i grafiki uatrakcyjniają ulotki oraz uwiarygadniają ofertę. Warto jednak pamiętać, by nie przesadzić z ich liczbą. Lepiej też zrezygnować z całej palety kolorów na rzecz kilku przewodnich, dopasowanych do profilu działalności.

Wróć